طی دهه‌های گذشته، فضای کسب و کارهای کوچک بسیار تغییر کرده و عواملی باعث ظهور اَبَرفروشگاه‌ها شدند. در آمریکا، مناطق بسیاری با ظهور وال – مارت و فروشگاههای بزرگی چون Home Depot مجبور شدند درهای خود را ببندند.

کسانی که می‌خواهند از این وضعیت جان سالم به در ببرند، باید این کارها را انجام دهند:

· تخصص. فروشگاه‌های بزرگ، بازارهای بزرگ را هدف می‌گیرند؛ آنها نمی‌توانند در این بازارها خوب عمل کنند و نمی‌توانند خدمات خود را در بازارهای جدید ارایه کنند. شما می‌توانید. یک بخش از بازار را شناسایی کنید که نیازهای خاص آن متناسب با پیشنهادها و خدمات شما است. مثلاً، اگر یک باغ کوچک را اداره می‌کنید، سخت است در زمینه فروش گل‌ها و گیاهان ارزان اما بدون جذابیت با Home Depot رقابت کنید. در عوض، هدف خود را محصولات خاص یا نوآورانه‌تر قرار دهید مانند تسطیح زمین، باغبانی بدون استفاده از سموم شیمیایی و استفاده از آب کم برای پرورش گل. شما می‌توانید در این بخش با Home Depot رقابت کنید.

· بر اساس شرایط خود رقابت کنید نه شرایط دیگران. شما یک رهبر ارزان قیمت نیستید؛ ولی رقبای بزرگ هستند. بنابراین زیاد در این خصوص تلاش نکنید. در عوض، خود را از آنها متمایز سازید. سعی کنید کسب و کارتان را به شکلی متفاوت با آنها انجام دهید. این امر بدان معنا است که شما مناسب‌تر، خدمات‌مدارتر و مثبت‌اندیش‌تر می‌باشید.

· آنچه را می‌فروشید، متمایز سازید. ترکیبی از محصولات و خدمات را ارایه کنید که مشخصاً متفاوت با رقبای بزرگتان هستند. برای یک خریدار یافتن محصولی عیناً مشابه با محصول خودتان در جایی دیگر را دشوار سازید.

· از آنها جلو بزنید. شرکت‌های بزرگ به کندی حرکت می‌کنند؛ شما می‌توانید سریع‌تر خودتان را با روندها و دستاوردهای جدید بازار وفق دهید. سرعت خود را با روندهای موجود در بازار و صنعت حفظ کنید. همواره اطلاعات کافی داشته باشید. فقط نمی‌توانید به فکر کسب و کار روزمره خویش باشید. باید یک استراتژی را حتی برای کوچک‌ترین شرکت‌ها تدوین نمایید.

· خدمات را به خرید متصل کنید. همه ما این را تجربه کرده‌ایم – ما مشاوره زیادی را پیش از خرید ارایه می‌کنیم و بدین ترتیب مشتری از یک فروشگاه یا وب‌سایت ارزان‌تر خرید می‌کند. به دنبال روش‌هایی برای پیشنهاد خدمات مطلوب یا منحصر به فرد به عنوان مزیت افزوده بخشی از خدمات پس از فروش باشید. وقتی من یک اجاق کباب پز خریدم، آنها حمل و نصب آن را به طور رایگان انجام دادند – خدماتی که باید پول اضافی برای آنها پرداخت می‌کردم. یک کتاب‌فروشی محلی، میزبان جلسات ویژه‌ای با حضور نویسندگان برتر است – شرکت در این جلسات تنها برای کسانی میسر است که از آن فروشگاه، کتاب می‌خرند.