مدل حق اشتراک در کسب و کار اینترنتی
سایت کارآفرین خارجی, فرصتهاي اينترنتي, مقالاتکاربران مبلغی را بصورت متناوب روزانه، ماهانه یا سالانه برای سرویس پرداخت می کنند. سایتها معمولا محتوای رایگان را با حق عضیت ترکیب می کنند (مثلا بخشهای مخصوص مشترکان یا اعضا). حق اشتراکها معمولا توجهی به مقدار استفاده واقعی ندارند. مدلهای حق اشتراک . تبلیغات معمولا باهم ترکیب می شوند.
خدمات محتوا
محتوای متن، صوت یا فیلم را به کاربرانی که مشترک شده اند ارائه می دهد. مثال: Listen.com, Netflix
سرویسهای شبکه سازی شخص به شخص
کانالهایی برای توزیع اطلاعات اشتراکی برای کاربران هستند. مثل جستجوی اشخاص برای هم کلاسی های قدیمی. مثال:Classmates
خدمات اطمینان
بصورت مشترک شدن در یک جامعه می باشد که با یک علامت تایید همراه است و اعضا حق اشتراک پرداخت می کنند. (Truste)
ارائه دهندگان خدمات اینترنت
اتصال به شبکه و خدمات مرتبط بصورت عضویت ماهانه. (America Online)
8th آگوست 2011 در ساعت 9:47 ب.ظ
البته الان خوب اینترنت گسترش پیدا کرده و این مدل ها خیلی با هم ترکیب شدن. مثلا سایت تورنت demonoid که تورنت ها رو به اشتراک میزاره و برای یک سری تورنت های خصوصی باید حق عضویت پرداخت. در واقع یه چیزی بین مدل واسطه و مدل حق اشتراکیه که توضیح دادید.