۵٫ قیمتی که هنوز می‌توانید با آن رقابت کنید را برآورد نمایید؟

تعیین قدرت رقابت، می‌تواند یک گام بزرگ به سمت عملی ساختن ایده شما باشد. اگر محصول شما برتر از رقبایتان است و بازار شما چندان به قیمت حساس نیست، آنگاه می‌توانید به شکلی معقول، رقمی بالاتر از رقبا ارایه کنید. اگر محصولات خود را به خرده‌فروشان یا عمده‌فروشان می‌فروشید، باید فضای کافی برای دیگران ایجاد کنید تا محصولات خود را ارتقا دهند.

۶٫ چرا مشتریان به جای رقبا از شما خرید می‌کنند؟

چه چیزی در پیشنهاد شما منحصر به فرد است که می‌تواند برای مشتریانتان مزیت‌بخش باشد؟ ممکن است این امر قیمت، سرعت خدمات، ساعات فعالیت، سطح کیفیت، مهارت‌های کارکنان یا دیگر ابعاد کسب و کار شما باشد.

۷٫ روندهای موجود در بازار یا صنعت را فهرست کرده و کمی آنها را توضیح دهید.

دانستن روندهای موجود در بازار یا صنعت به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید قصد دارید به کجا بروید و چگونه کسب و کارتان می‌تواند از آن نفع ببرد. آخرین مقالات مجلات صنعتی، تجاری و کسب و کار را بررسی کنید. برخی کتاب‌خانه‌ها دارای «بخش نشریات کسب و کار» هستند که می‌توانند به شما در یافتن این مقالات کمک کنند.

۸٫ پتانسیل رشد بازار چقدر است؟

آیا صنعت یا بازار شما در حال رشد است یا در حال افول؟ آیا روندها و شرایط جدید، در حال اوج هستند یا در حال سقوط؟ معمولاً، شما در یک بازار رو به رشد موفق‌تر هستید. آخرین مقالات مجلات صنعتی، تجاری و کسب و کار را بررسی کنید.

۹٫ چگونه مشتریان از وجود شما آگاه می‌شوند؟

باید بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند، در کجا می‌باشند و چرا محصولات شما را می‌خرند. چگونه برای ارایه پیشنهادهای خود با آنها ارتباط برقرار می‌کنید؟ آیا به داشتن یک محل خوب اتکا می‌کنید؟ آیا از تبلیغات، تماس‌های فروش، بازاریابی مستقیم یا کتاب‌های راهنما استفاده می‌کنید؟

۱۰٫ قیمت رقبا چقدر است؟

ببینید هزینه‌های رقبایتان چقدر است و نکات فروش محصولات و خدمات آنها را فهرست کنید. سعی کنید به قیمت‌های خرده‌فروشی و عمده‌فروشی صنایع دست یابید.