فرصتها کسب و کارها را تشکیل می دهند. اما فرصتها کجایند و چگونه فرصتها را بیابیم؟

فرصتها در مشکلات نهفته اند. با تحلیل هر مشکلی می توان فرصتی را تشخیص داد و بر اساس آن محصولی یا خدمتی را طراحی کرد و برای آن کسب و کاری جدید را تشکیل داد.

سایتی جالب را دیدم که فرصتی جالب را تشخیص داده بود. گفتم شما نیز با آن آشنا شوید. فرض کنید که شما می خواهید از سایت همراه اول شارژ ۲۰۰۰ تومانی به تعداد انبوه دانلود کنید. می دانید که شارژ ۲۰۰۰ تومانی در بازار کمیاب است و فقط از طریق اینترنت به فروش می رسد و حتی نمایندگی های همراه اول هم آن را ندارند. قیمت این شارژ در بازار تا ۲۵۰۰ تومان است و از سایت همراه اول mci.ir  به قیمت ۲۰۰۰ تومان قابل خرید آنلاین است. مغازه ها هم آن را از شما ۲۱۰۰ تا ۲۲۰۰ تومان می خرند.

در یک ساعت بصورت دستی می توان تا ۶۰ تا رمز دریافت کرد. اگر با نرم افزار و اتوماتیک این کار انجام شود مسلما تعداد بیشتر خواهد بود. ممکن است برای اتوماسیون مراحل پرکردن فرمهای گرفتن شارژ از نرم افزاری مثل نرم افزار رایگان iMacro استفاده کنید. این نرم افزار یک بار تمام مراحل و کارهای شما را ضبط می کند و به هر تعداد که شما بخواهید آن مراحل را تکرار می کند و می تواند رمزهای بدست آمده را در یک فایل ذخیره کند.

اما فقط یک مرحله است که نرم افزار نمی تواند انجام دهد. آن هم مرحله ای است که عکسی به نام کپچا (فارسی اش را نمی دانم) را باید وارد کنید.

خوب این یک مشکل است و گفتیم که هر مشکلی نشان دهنده فرصتی است و هر فرصتی را می توان به کسب و کاری تبدیل کرد (منظورمان از کسب و کار همان بیزینس است).

خوب کارآفرین اینترنتی با راه اندازی سایت beatcaptchas.com این مشکل را به کسب و کاری تبدیل کرده است. این سایت این امکان را دارد که شما عکس های کپچا را از سایت مورد نظر توسط نرم افزار آی ماکرو به این سایت بفرستید و این سایت دارای تعدادی شخص اوپراتور است که فورا این عکس را تایپ می کنند و برای آی ماکرو پس می فرستند و آی ماکرو ادامه مراحل را دنبال می کند.

یعنی اصلا لازم نیست پشت کامپیوترتان باشید و کامپیوترتان برای شما پول در می آورد.

البته زیاد هم خوشحال نشوید. ماشالا این سایت همراه اول خیلی وقتها کار نمی کنه و یا شارژ نداره و یا ارور می ده.

البته با این وجود خیلی ها از همین راه و با گرفتن شارژ ۲۰۰۰ تومانی از این سایت دارند درآمد کسب می کنندو الان هرچی شارژ ۲۰۰۰ تومانی همراه اول می بینید فقط از این سایت دریافت شده و دوباره فروخته میشه.

البته به نظر من این مشکل بسیار بزرگی است که در کشور ما باید همچین شغلهای کاذبی وجود داشته باشد. امیدوارم این پدیده برچیده بشه. معمولا کسانی که شارژ ۲۰۰۰ تومانی می خرند از قشر بیچاره تر جامعه هستند و باید بهای زیادتری پرداخت کنند و کسانی که پولدارترند و شارژ ۱۰۰۰۰ تومانی می خرند تقریبا همان ۱۰ تومان را پرداخت می کنند. این هم جریمه پول دار نبودن است دیگر!
البته این فقط یک مثال بود از تشخیص دادن فرصت که این کارآفرین اینترنتی مشکل نیاز به رد کردم اتوماتیک کپچا را تشخصی داده و با به کار گرفتن تعدادی آدم بیکار یک کسب و کار را تشکیل داده. لیست قیمت این سایت هم ببینید:

http://www.beatcaptchas.com/prices.html

فکر می کنم کار این سایت غیر قانونی باشد البته مطمئن نیستم.

قصدم این است که همیشه مثل میمون دنبال این نباشید که ببینید دیگران چگونه پول در می آورند و شما هم آن را تقلید کنید. بلکه با دقت به مشکلات مردم سعی کنید با استفاده از خلاقیت خودتان کسب و کاری جدید را متولد کنید و آن را بزرگ کنید.

نهایتا در قسمت دانلودهای سایت فایل آموزشی درس تشخیص فرصت جناب آقای دکتر یدالهی استاد تشخیص فرصت در دانشگاه تهران را قرار می دهم تا استفاده نمائید. باشد که مفید باشد.