سایتهای پارک دامین برای پارک کردن دامین های بلااستفاده هستند.

ممکن است شما تعدادی دامین ثبت کرده باشید که فعلا قصد استفاده از آنها را نداشته باشید.

ممکن است بخواهید بعدا سایت برای آن راه اندازی کنید یا اینکه شاید بخواهید آن را به قیمت مناسبی بفروشید. بیزینس دامین بیزنس بسیار بزرگی در دنیاست. جدیدا نیز امکان گرفتن پسوندهای دلخواه نیز آزاد شده است. مثلا ممکن است شرکت نایک پسوند  nike. را برای خودش بگیرد و به نمایندگی های خودش و کارمندان خودش دامین های دلخواه بدهد یا ممکن است شما پسوند tehran. را بگیرید و شروع به فروش دامین با این نام کنید. قیمت حدودی یک پسوند ۱۰۰ میلیون تومان است. آیا می توانید اینقدر دامین بفروشید؟

دامین ir. هم که مال ایران شده است. البته با رقابتی شدید با ایرلند و عراق چون این دو کشور نیز اصرار شدیدی برای گرفتن این پسوند داشته اند اما به همت و مرتبه علمی یکی از اساتید دانشگاه شریف در مجامع جهانی آی تی این پسوند نهایتا نصیب ایران شده است. نام این استاد را اکنون فراموش کرده ام. اگر می دانید لطفا در نظرات بنوسید تا دیگران نیز بدانند. از طریق دامین می توان درآمدهای بسیاری کسب کرد. مثلا فرض کنید شما یک دامین شبیه microsoft.com را که با غلط تایپی احتمال زیادی هست که نوشته شود را اگر ثبت کنید و در آن تبلیغات قرار دهید فکر می کنید روزی چند بازدید خواهد داشت. مثلا mocrosoft.com

سایتهای پارک دامین به این درد می خورد که اگر دامین بدون سایت دارید در آن قرار دهید و این سایت اتوماتیک در آن تبلیغات قرار می دهد و درآمد آن را به حساب شما واریز می کند.