بنده به همراه خانم آزاده مهندسی در حال ترجمه کتاب فوق هستم. این مطلب جهت جلوگیری از ترجمه تکراری این کتاب گفته می شود.

این کتاب دارای اطلاعات تجربی و عملی بسیار مفیدی است که به کارآفرینان در راه اندازی قدم به قدم یک کسب و کار کمک می کند.

وقتی این کتاب را می خواندم با خودم می گفتم واقعا حیف است که جوانان ایرانی از اطلاعات این کتاب محروم بمانند.

متاسفانه در ایران فرهنگ کارآفرینی و کسب و کار بسیار ضعیف است و خانواده و مدرسه که مهمترین نهادهای آموزش کارآفرینی و کسب و کار به فرزندان هستند به آموزش فرهنگ کارمند صفتی به فرزندان می پردازند و متاسفانه این فرهنگ ضررهای بسیار جبران ناپذیری را بر بدنه اقتصاد ایران وارد کرده و وارد خواهد کرد.

به منظور آشنایی با این کتاب بسیار مفید بهتر است مطلب زیر را که از سایت سایبرپژمان آورده ام بخوانید:

گای کاوازاکی

from یه وجب خاکِ *اینترنت* by pejman

دو سال و اندی پیش، اولین بار که اسم گای کاوازاکی رو شنیدم با خودم گفتم حتما ربطی به موتور سیکلت باید داشته باشه. اما بعدا متوجه شدم که این شخص یک آمریکایی ژاپنی تبار خیلی باحاله که یه مدت در شرکت اپل به عنوان مبلغ کالاها و خدمات کار کرده و الان هم چند سالیست که شرکتی زده به نام "گاراژ" که بر روی استارتاپ ها سرمایه گذاری می کنه.

به جرات می توانم بگویم که گای از سری سخنورانی است که از شنیدن سخنرانی هاش لذت می برم چون به نظر من اکثریت سخنرانها واقعا مزخرفن و اصلا نمی تونن حرف بزنن. اما حکایت این شخص جداست. اگر تا به حال سخنرانی او درباره "هنر آغاز کردن" رو ندیدید حتما توصیه می کنم ببینید. من کتاب "هنر آغاز کردن" او رو هم چندی پیش از آمازون خریدم و خوندم. بسیار شیوا و گویا نوشته است. این کتاب برای کسانی مفید است که می خواهند استارتاپی رو آغاز کنند.
اما اخیرا آقای کاوازاکی، کتابی رو چاپ کرده که یک فرهنگنامه جامع تمام تجربیات گذشته اش هست. یعنی آنچه که در بسیاری از کتابهای پیشینش نوشته رو در این کتاب به روز کرده است و به قولی همه را در خود گنجانده است. در ویدئویی که همین جا گذاشته ام او درباره کتاب جدیدش به نام""بررسی حقایق" به شما میگه که چرا باید این کتاب رو بخرید و حتی با پاسخ دادن به چند سوال که در پست وبلاگ خودش نوشته شما می تونید بفهمید که آیا باید این کتاب رو بخرید و یا خیر. من سوالات رو جواب دادم و مشخص شد که من نیازی به خوندن کتاب ندارم هرچند که بازم اگر پولم برسه(اخیرا خیلی زیاد پول کتاب دادم) کتابش رو می خرم چون مطمئن هستم بازم توصیه های ارزشمند داره.
خلاصه کلام اینکه اگر علاقه مند به مباحث کارآفرینی هستید، نوشته های وبلاگی و کتابهای این آقا رو از دست ندهید. ایشون اکانت تویتر هم داره ولی حقیقتش خیلی زیاد تویت می کنه و بیشتر راجع به بیزنس خودش تبلیغ می کنه که من مجبور شدم بعد از مدتی دیگه تویت هاش رو دنبال نکنم. اسم وبلاگش رو هم خیلی دوست دارم؛ "چگونه دنیا را تغییر دهیم" عنوانی است که او برای وبلاگش قرار داده است چرا که اعتقاد دارد یک کارآفرین باید کالا و خدماتی رو ارائه بده که در جهت نیکی و خوب کردن نحوه زندگی مردم باشه و آنگاه پول هم سرازیر می شه نه اینکه صرفا برای پول پارو کردن بخوایم یک شرکت راه اندازی کنیم. کمی بعدتر راجع به این قضیه خواهم نوشت.
لینکهای مرتبط:
۱- ویدئو معرفی کتاب "بررسی حقایق"
1- کتاب بررسی حقایق در وبلاگ کاوازاکی
۲- ویدئو سخنرانی "هنر آغاز کردن"… حتما ببینید
۳- گاراژ: شرکت سرمایه گذاری بر روی استارتاپها

 

همچنین جهت آشنایی بیشتر با این کتاب می توانید به آدرس زیر در سایت آمازون مراجعه نمائید:

http://www.amazon.com/Art-Start-Time-Tested-Battle-Hardened-Starting/dp/1591840562