این روزها فناوری اطلاعات در ایران رونق چندانی ندارد و شرکتها در کنار کارهای اصلی شان به کارهای دیگری نیز روی آورده اند. به قول یکی از اساتید مدیریت مالی: تمام تخم مرغ هایت را در یک سبد نگذار.

به هر حال ما هم وارد بیزینس بسیار بزرگ کرم شده ایم. کرم خاکی. یک شرکت برای این کار با همکاری دوستان زده ایم و سایتی هم برای آن راه اندازی نموده ایم: www.vermicompost.ir 

این کرم موجود بسیار مفیدی است.

بیش از ۳۰۰۰ نژاد کرم در دنیا وجود دارد اما فقط ۲-۳ رقم آن دارای خاصیت آشغال خواری است یعنی زباله می خورد و بهترین کود طبیعی دنیا به نام ورمی کمپوست را که همان مدفوع کرم است را تولید می کند. همانطور که عسل یکی از بهترین غذاهای دنیاست.

این کرم در حجم انبوه و بصورت صنعتی می تواند روزانه تا چندصد تن فضولات گاوداری یا زباله ها را به کود تبدیل کند. تقریبا نصف ورودی کارگاه به کود تبدیل می شود و قیمت هر کیلو از این کود ۴۰۰ تومان است. البته بسته بندی شده آن تا کیلویی ۲۰۰۰ تومان هم هست. فضولات گاوداری هم کیلویی ۱۵ تومان می توانید بخرید. خود کرم هم کیلویی ۴۰هزار تومان است.

خلاصه داستانهای زیادی دارد این کرم. خود این کرن منبع بسیار ارزان پروتئین است که برای غذای دام و طیور و ماهی بسیار عالی است و انواع آنزیمها و پرونئینها را می توان از آن بدست آور که در پزشکی و بهداشتی بسیار کاربرد دارد. این کرم از ۲۱ نوع آنزیم ۱۸ تا را دارد و بسیار بسیار فواید دیگر ….

برای راه اندازی این کارگاه بصورت اقتصادی حداقل ۱۰ میلیون تومان سرمایه لازم است.

دانلود فایل محاسبات اقتصادی فارم تولید ورمی (روش گلخانه ای)

اطلاعات بیشتر در www.vermicompost.ir 

اگر سوالی داشتید در زیر این مطلب بنویسید تا پاسخ داد شود.