نرم افزار Business Plan Pro نرم افزاری است که در نوشتن یک طرح کسب و کار به ما کمک می کند و فرایند آن را بسیار سریع و آسان می کند و با توضیحات و مثالهایی که برای هر بخش طرح ارائه می دهد بسیار کمک می کند تا بتوان یک طرح استاندارد تهیه کرد. این نرم افزار در ابتدا تعدادی سوال در مورد کسب و کار مورد نظر می پرسد و با توجه به پاسخهای شخص ساختار مناسب را برای طرح کسب و کار آن تولید می کند و سپس شخص شروع به تکمیل آن می نماید. یعنی یک ساختار ثابت را برای طرح کسب و کار در نظر نمی گیرد و با توجه به ماهیت کسب و کار انواع طرح کسب و کارهای مختلف را پیشنهاد می دهد.

این نرم افزار توسط آقای تیم بری ساخته شده و توسعه داده شده است. آقای تیم بری موسس شرکت پالوآلتو و نیز از موسسین شرکت بورلند بوده است و تجربه زیادی در شرکتهای سیلیکون ولی دارد. ایشان متخصص طرح کسب و کار است. فیلمها و برنامه های آموزشی زیادی را در مورد طرح کسب و کار تهیه نموده است. با همکاری SBA و…. آقای تیم بری برای شرکتهای مختلفی طرح های کسب و کار سالانه می نوشت تا اینکه نیاز بازار را به این نرم افزار احساس کرد و نرم افزار Business Plan Pro را تولید نمود.

در حال حاضر بیشتر وقت آقای بری به وبلاگ نویسی صرف میشود. وبلاگهایی چون timberry.bplans.com و smallbusiness.alltop.com و upandrunning.entrepreneur.com و Business in General و Huffington Post و TimBerry.com

اطلاعات بیشتر در مورد این نرم افزار در:
paloalto.com