این سمینار در تاریخ پنجشنبه ۲۴/۱۰/۱۳۸۸ در مکان سالن همایشهای شهید قندی واقع در خیابان دکتر شریعتی- بعد از چهارراه قدوسی- نرسیده به پل سیدخندان- جنب وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار خواهد شد. اطلاعات بیشتر در:   www.olk.ir 

توضیحات:

امروزه شرکتهای اینترنتی به سرعت در حال رشد هستند و هر روز سهم بیشتری از اقتصاد را به خود اختصاص می دهند. قبلا شرکتها و کارخانه های فیزیکی بزرگترین و پردرآمدترین شرکتها در دنیا بودند ولی امروزه شرکتهای اینترنتی جای آنها را اشغال کرده اند و هم سطح شرکتهای بزرگ نفتی در رده بندی شرکتهای دنیا قرار گرفته اند. به عنوان مثال شرکتهایی چون گوگل، یاهو و فیس بوک جای شرکتهایی چون کوکاکولا و جنرال موتور را در صدر لیست برترین شرکتهای دنیا گرفته اند. در حال حاضر با توجه به ارائه خدمات روز افزون اینترنتی در جوامع مختلف، مردم سعی میکنند از مراجعه حضوری به ادارات، مغازه ها و فروشگاهها پرهیز نمایند، بنابراین مشتری ها از مغازه ها و فروشگاههای فیزیکی به فروشگاهها و سایتهای اینترنتی مهاجرت کرده اند و خریدهای خود را از طریق اینترنت انجام می دهند. این تغییر رفتار در مصرف کننده ها باعث شده است که اقتصاد جدیدی در اینترنت شکل گیرد و شرکتها و کسب و کارهای جدید بسیاری در اینترنت شکل گیرد. اما ایران نیز از این قاعده مستثنا نیست و تحت تاثیر تحولات اینترنت قرار گرفته و در آینده نزدیک نیز بسیار بیشتر با آن دست و پنجه نرم خواهد کرد. در این میان آموزش علاقمندان جهت افتتاح فروشگاه اینترنتی و مدیران حاضر فروشگاه های اینترنتی ایرانی برای حضور موفق تر در صحنه این نوع کسب و کار امری ضروری به نظر میرسد.

آشنایی با موضوع سمینار

با توجه به نقش موثر خدمات الکترونیک در کاهش معضلات مختلف شهری از جمله ترافیک، آلودگی هوا و حوادث همچنین قابلیت ایجاد بازارهای مختلف اقتصادی، موج جدیدی از علاقمندان به مباحث فوق اقدام به افتتاح گسترده فروشگاه های اینترنتی در ایران نموده و یا در آینده نزدیک می نمایند. بلاشک با توجه به عدم تجربه بومی ورود بدون آگاهی در بازارهای اینترنتی منجر به عدم کسب درآمد کافی و بالطبع دلسردی مدیران فروشگاه های اینترنتی خواهد شد. بر این اساس با توجه به نقش موثر آمورش در بسترسازی کسب وکار اینترنتی، تصمیم به برگزاری اولین سمینار آموزشی مدیریت فروشگاه اینترنتی گرفته شد تا مدیران فعلی و آینده فروشگاه های اینترنتی را با مباحث مغفول مانده در این زمینه، آشنا نمود. علاوه بر آن با توجه به نرخ بیکاری در ایران و، وجود تعداد بسیار بالای جوانان علاقمند به اینترنت در صورت آشنایی با نحوه ایجاد و مدیریت فروشگاه اینترنتی می توان تاثیرات فراوانی در کاهش بیکاری گذاشت.

محورهای سمینار

بازاریابی
– آشنایی با موانع و فرصت های فروشگاه های اینترنتی در ایران
– معرفی و بررسی عملکرد فروشگاه های اینترنتی موفق ایرانی و خارجی
– نحوه شناسایی مشتریان هدف
– بررسی نحوه جلب اعتماد و ارتباط با مشتریان خرید اینترنتی
– معرفی و بررسی نسل جدید تبلیغات و نحوه اثر گذاری بر فروش کالا در اینترنت
– بررسی نحوه جلب اعتماد و ارتباط با مشتریان خریدهای اینترنتی
IT و اینترنت
– نیازهای نرم افزاری برای مدیریت فروشگاه اینترنتی
– روشهای طراحی سایت بر اساس شرایط اینترنت ایران
– کاراسازی وب سایت
– آشنایی با مسائل امنیتی جهت جلوگیری از هک شدن سایت
مدیریت کسب و کار
– مهارتهای لازم جهت راه اندازی فروشگاه اینترنتی
– آشنایی با تغییرات جدید در اینترنت و نحوه استفاده از آنها
– بررسی مدلهای خرید و فروش (واسطه گری،تولیدکننده و…)
– بررسی روش فروش کالا بدون انبار
– عوامل موثر در موفقیت فروشگاه اینترنتی و معرفی فروشگاه های اینترنتی ایرانی و خارجی
– بررسی نقش تسلط بر زبانهای خارجی در مدیریت فروشگاه اینترنتی
حسابداری و مالی
– هزینه، ریسک، درآمد
– تامین مالی و سرمایه